100X Bruisende Brasseries In België

15,95

Het is een waagstuk om een dergelijke gids te schrijven en uit te geven. Het aantal etablissementen dat in aanmerking komt voor vermelding is enorm. Het is bovendien niet het meest stabiele bestand. Eethuizen, cafés, restaurants en brasseries komen en gaan. Toch is de auteur er in geslaagd om een evenwichtige en hopelijk langblijvende lijst met brasseries samen te stellen.

Lees vooral het woord vooraf. Hiermee wordt een duidelijke verklaring gegeven over wat we verstaan onder de term brasserie en het verschil in de benaming brasserie in Vlaanderen en Wallonië. Elke brasserie wordt voorgesteld op twee bladzijden. Met aandacht voor de architectuur van het gebouw, de aankleding van het interieur, de wijze van bediening en natuurlijk voor de aangeboden eet- en drinkwaren. Daarnaast krijg je bij elk hoofdstukje een toeristische tip voor een bezienswaardigheid in de naaste omgeving. Wat ontbreekt is een quotering voor de prijs/kwaliteit verhouding.

De brasseries zijn gebundeld per provincie. Hoofdstad Brussel krijgt als uitzondering een vermelding met 24 brasseries. Je vindt ze terug op de overzichtskaart vooraan in het boek met een inleg van de centra van Antwerpen, Brussel en Gent.

Bij de praktische informatie vind je het adres, telefoon, e-mail en websitegegevens en de openingsdagen.
Met deze gids krijg je alleszins een leidraad in handen om uit het overaanbod een etablissement te kiezen. De tips voor het culinair genieten van auteur Willem Asaert en de vele kleurenfoto’s van fotograaf Wouter van Vaerenbergh zullen zeker helpen bij je keuze.

Willem Asaert

9789020987621

216