De Essentie Van China

24,50

In eerste instantie lijkt dit boek bedoeld voor mensen die voor langere tijd naar China trekken of een zakelijke relatie met het land hebben. Iedereen die op reis trekt door China of interesse heeft voor de Chinese maatschappij en haar cultuur kan zijn of haar voordeel doen met dit boek. Deze uitgave verstrekt informatie over een brede waaier aan onderwerpen waarmee je dagdagelijks kunt te maken hebben.

Het boek valt in twee grote delen uiteen. In het eerste en meest uitgebreide maakt de lezer kennis met zeer uiteenlopende aspecten van China: de cultuur en cultuurverschillen, de aardrijkskunde van het land, de samenstelling van de bevolking, geschiedenis, filosofie, maatschappij, politiek, enz … Vooral die hoofdstukken waarin het denken, redeneren en handelen van de Chinees wordt toegelicht zijn bijzonder boeiend. Maar je krijgt daarnaast bijvoorbeeld ook een overzicht van de diverse dynastieën, de talen en de geschriften. Het tweede deel van deze uitgave handelt over het zakendoen met China, de communicatie, de etiquette, de loyaliteit, de interpersoonlijke contacten ook.

De auteur, sinologe en directrice van ChinaConduct, een opleidings- en adviescentrum voor samenwerking met China, brengt in dit boek een hoop praktische, nuttige kennis samen die ieders relatie met het land en zijn bevolking kunnen ten goede komen. Ze laat de geïnteresseerde lezer rijkelijk mee genieten van haar grote ervaring met China en de Chinezen.

Als je voor een wat langer verblijf in of reis door China trekt kan dit erg interessante boek je uitstekende diensten bewijzen, al was het maar een beter begrip van en een beter contact met de plaatselijke bevolking.

Jeanne Boden

9062834965

242