Zerk

24,95

Met een titel als “Zerk” weet je meteen dat dit geen zoetsappige thriller wordt. Een aantal moorden, veelal op een erg toepasselijke plaats, grijpen de lezers meteen bij hun nekvel. De gekende hoofdfiguren van auteur Ellen G hebben meer dan de handen vol met het oplossen van deze misdaden en proberen dit grotendeels achter de rug van de bevoegde Berlijner afdeling van het LKA (Landeskriminalamt).
Trouwe lezers van Ellen G weten dat ex-commissaris Wolfgang bij zijn onderzoeken meestal gesteund wordt door de allesziende caféhoudster G, maar ditmaal halen ze het in hun hoofd om een eigen detectivebureau op te richten. Het onderzoek gebeurt dan ook buiten medeweten van commissaris Claus van het LKA, die in verleden steeds een trouwe collega was. Maar goed, er is wel iemand anders die voor inside information zorgt.
De meeste moorden en bijhorende onderzoekdaden gebeuren in Berlijn, waar de hoofdfiguren bovendien absolute kenners zijn van de lokale horeca. Omdat bier ook een rol speelt in de verwikkelingen is het niet verwonderlijk dat de speurders ook naar België, in dit geval Antwerpen, trekken om daar mogelijke verbanden te zoeken en sporen te volgen.
Ellen G toont zich hier een meester in het componeren van een sterke thriller. Verrassende wendingen volgen elkaar op. De lezer die denkt de ware moordenaar te kennen moet meermaals op zijn stappen terugkeren. Het lijkt wel of er geen einde komt aan de dreiging die boven de hoofden van de hoofdrolspelers hangt. Voor wie Ellen G en haar bereisde misdaadwereld nog niet kent is deze uitgave beslist een por in de rug om ook haar vorige thrillers ter hand te nemen.

Category: Zondagsboeken Tag:

Ellen G

97896460015250