Atlas Van De Aarde

29,95

Vooral de voorbije decennia evolueerde de menselijke kennis in sneltreinvaart, ook die over onze eigen planeet. Dit boek helpt de geïnteresseerde lezer om zijn of haar kennis hier en daar wat bij te spijkeren. De auteur maakt daarvoor veelvuldig gebruik van prachtig fotomateriaal en andere illustraties. Omdat de meeste pagina’s verticaal en of horizontaal uitklapbaar zijn krijgt de lezer vaak mooie panoramische foto’s aangeboden. Netjes opgeteld zijn er 55 uitklapbare pagina’s, die tot een dubbele of een viervoudige pagina uitdijen.

Zeer uiteenlopende thema’s komen aan bod in deze boeiende uitgave: de aarde en de vorming ervan, de diverse gesteenten inclusief edelstenen en fossielen, de geologische tijdperken en de vorming van de voornaamste bergketens en tenslotte de “gloeipunten van de aarde, zeg maar vulkanen en andere inwendige tekens van activiteit. In die zin kan de term “atlas” wat verwarring stichten, maar daar ben je gauw overheen eens je begint te bladeren.

De tekst en de vele illustraties (waaronder 450 kleurenfoto’s) vormen samen een begrijpelijk geheel voor een breed publiek. Voor zich verder wil verdiepen in de wetenschappen omtrent onze Moeder Aarde is dit boekwerk een uitstekend en leerrijk uitgangspunt.  In verhouding tot wat je te zien krijgt is de prijs van deze uitgave zeer aantrekkelijk.

Een aantal van de “verschijningsvormen” van onze planeet in dit boek zijn duidelijk lokaliseerbaar en zo kan ook wetenschap weer een reden of een excuus zijn om op reis te trekken.

Marco Marjani

9789052106113