Het Andere Paradijs

15,00

Het boek brengt het beste uit de radioreeks “Het andere Parijs” van Brood & spelen. Dit zaterdagmorgenprogramma lanceerde een oproep aan de luisteraars om originele tips voor een bezoek aan Parijs voor te stellen. Met succes, uiteindelijk is elke reiziger op zoek naar dat stukje exclusiviteit, naar dat café of die wijk waar je de polsslag van de stad voelt. Deze reisgids bundelt de origineelste ideeën van het radioprogramma. Je gaat mee op zoek naar verborgen paleizen en exotische wijken. De tipgevers zijn daarbij je persoonlijke gids.

In acht hoofdstukken verneem je alles – of toch heel veel – over minder bekende facetten van de Franse hoofdstad. Dit kan variëren van een bezoek aan het knekelpark in een verlaten kalksteengroeve of een restaurant waar je in het pikdonker moet eten. Ook de verschillende etnische wijken zoals het Arabische en Chinese kwartier komen aan bod. In het tweede hoofdstuk verneem je hoe je Parijs op een originele wijze kunt verkennen met de organisatie “Paris à vélo c’est sympa”, die je al fietsend door de lichtstad escorteert.

Naast de gewone inhoudsopgave wordt ook het overzicht per arrondissement gegeven. Daarbij is het kaartje met de indeling van de 20 arrondissementen erg handig. Bij elk hoofdstuk wordt een schematisch kaartje afgedrukt met aanduiding van de bezienswaardigheden en de dichtstbijzijnde metrostations.

In het boek werden meer dan 60 zwartwitfoto’s opgenomen. Wil je meer foto’s (in kleur) bekijken surf dan naar www.radio1.be => Programma’s => Brood & spelen => Het andere Parijs.

Krista Bracke

90 6445 398 5