100 % Catalonië & Barcelona

24,95

In deze gids krijg je naast de algemene toeristische informatie een Cd-rom voor je GPS met alle adressen uit de gids, een wegenkaart van Catalonië en in de achterflap zit een pochet met steekkaarten van vier stadswandelingen, een trektocht door een nationaal park en een fietstocht over de Vies Verdes. De gids is luxueus uitgegeven, stevig ingenaaid met voor- en achterflappen, twee bladwijzerlintjes en voorzien van vele prachtige foto’s en kleurige kaartjes op glanspapier.

Door de uitgestrektheid van de regio is het een hele opgave om Catalonië te bespreken. Er is enerzijds de kustzone met de bekende costa’s en anderzijds het binnenland met zijn vele bezienswaardigheden. Afgemeten aan de eigen ervaring is men er toch in geslaagd om een goed evenwicht te vinden tussen de verschillende gebieden en interesses. De informatie vooraan in het boek is overweldigend, met hoofdstukken over de blikvangers, Catalonië toen en nu, praktische informatie, een woordenlijst en enkele overzichten met verschillende indelingen zoals actie, relax, kunst, eten enz. Daarna volgt de eigenlijke toeristische bespreking met een indeling per regio.

Het boek wordt afgesloten met verschillende indexen op plaatsnamen, bezienswaardigheden, eten en drinken, shoppen, leuk om te doen, uitgaan en overnachten. De meegeleverde Cd-rom is bedoeld voor de gebruikers van TomTom, enkele types van Garmin en pda’s met sofware van navigator 5 of hoger. Op de fiets- en wandelfiches vind je op de ene zijde een eenvoudige wegbeschrijving en op de ommezijde een kaartje of plattegrond met ingetekend traject en referentiepunten.

Annebeth Vis, Esther Hoff en Hieke Voorberg

9057673931

368