Steengoed!

15,95

In deze erfgoedgids vind je de beschrijving van 40 verrassende erfgoedwandelingen door Vlaanderen. Hij neemt je mee langs burgerlijke en religieuze gebouwen, monumenten, gildehuizen en stadhuizen, particuliere woningen, kloosters en kapellen die bouwmeesters en architecten door de eeuwen heen in Vlaanderen hebben nagelaten.

De wandelingen zijn op naam van de gemeenten in alfabetische volgorde gerangschikt. Ze hebben een gemiddelde lengte van vijf tot zes kilometer. Bij elke wandeling krijg je tekst en foto’s van de klassieke toeristische toppers maar ook van de vaak kleinere en onbekende bezienswaardigheden. Daarnaast vind je bij elke wandeling een plattegrond met de straatnamen en het ingetekende wandeltraject. Het boek wordt afgesloten met een register op plaatsnaam en een opsomming van de beschreven monumenten. Achteraan het boek vind je 10 reductiebonnen voor een extra attentie zoals een pannenkoek bij een warme drank of een tweede gratis consumptie. De verschillende horecazaken zijn gespreid over de vijf Vlaamse provincies.

Wie nu lid wordt van Erfgoed Vlaanderen krijgt het boek gratis toegestuurd. Inschrijven kan door 25 euro over te schrijven naar 426-3174362-15 van Erfgoed Vlaanderen. Hierdoor draag je bij tot het behoud van ons erfgoed, ontvang je het driemaandelijkse ledentijdschrift “Erfwoord”, word je uitgenodigd op tal van activiteiten, heb je gratis toegang met het hele gezin tot onze monumenten en krijg je 10% korting op het boekenassortiment in de erfgoedwinkel in Antwerpen. Meer informatie vind je op de website: www.erfgoed-vlaanderen.be.

Kris Naudts

9058265159

260