365 Dagen Antwerpen

39,95

“365 dagen” is een prestigieuze reeks boeken met fascinerende foto’s. Van 1 januari tot en met 31 december wordt bij elke dag een historische gebeurtenis beschreven en afgebeeld. Voor “365 dagen Antwerpen” kon men beroep doen op het stadsarchief van Antwerpen. Het omvangrijke werk is een mooi staaltje geschiedenis met documenten, foto’s, plannen en prenten. In het boek vind je gebeurtenissen en bijzondere momenten terug die  soms ten onrechte in de vergetelheid zijn terecht gekomen.

De gebeurtenissen staan niet in chronologische volgorde, per dag van de kalender wordt een bijzonder feit uit de rijke Antwerpse geschiedenis voorgesteld. Dankzij het oblongformaat (22,5 x 14,5 cm) komen de illustraties goed tot hun recht. Op de linkerkant staat de tekst – met een samenvatting in het Engels – en op de tegenovergestelde bladzijde een foto, tekening of document ter illustratie.

Dit boek zal de in geschiedenis geïnteresseerden zeker kunnen bekoren. Met het eindejaar in het vooruitzicht komt het als geroepen, het is een ideaal geschenkboek. Het nadeel van dit lijvige boek is het ontbreken van een index of register om bepaalde onderwerpen terug te vinden.

De auteurs zijn met dit boek niet aan hun proefstuk. Marie-Anne Wilssens schreef diverse boeken over o.a. de Europese eenmaking, de euro, de sociale en economische geschiedenis van België en de ontwikkeling van Antwerpen. Jan Lampo publiceerde een tiental populair-historische boeken over Antwerpen, een bundel opstellen over Antwerpse schrijvers, alsook een verhalenbundel en drie romans.

Marie-Anne Wilssens & Jan Lampo

9020977479

744