Alles Over Geocaching

16,95

Eindelijk een boekje waarin het fenomeen geocaching van naaldje tot draadje uit de doeken wordt gedaan. Maar eerst en vooral wat is geocaching? Het principe is eenvoudig: iemand verstopt ergens een recipiënt met daarin een logboekje en soms ook wat spulletjes. De coördinaten van de verstopplek zet hij daarna op het internet. Vanaf dan kunnen andere gegadigden met hun gps-toestel op zoek naar de schat. Het is dus een moderne vorm van schattenzoeken met een technologisch tintje. Niettegenstaande de duizenden geestdriftige schattenzoekers is het gegeven geocaching niet algemeen bekend. Een van de redenen is waarschijnlijk de minieme doorstroming van de informatie hierover. Tot nu toe moesten we het stellen met occasionele artikels in tijdschriften of op (meestal Engelstalige) websites.

Alles over geocaching is het eerste Nederlandstalige handboek over geocaching. Het telt 200 bladzijden en die zitten propvol informatie. Je komt zowat alles te weten over geocaching. Het prettige aan dit boekje is de schrijfstijl: geen saaie opsomming van de gegevens, de auteurs putten uit eigen ervaring en hun enthousiasme straalt zo van de teksten af. Om het voor de lezer overzichtelijk te houden is de inhoud ingedeeld in zeven delen met in totaal 57 hoofdstukken en een overzichtelijke index. Zelfs ervaren geocachers kunnen nog onvermoede informatie opdoen. Het boekje geeft zowel informatie over het eigenlijke veldwerk en het voorbereiden op de computer thuis. Verder wordt het werken met gps-toestellen en smartphones besproken. Een heikel punt bij de navigatie zijn de verschillende soorten coördinaten, positieformaten en kaartdatums. Toch slagen de auteurs er in om deze moeilijke materie zelfs voor beginners duidelijk te maken.

Wie nog niet voldoende informatie uit het boekje heeft kunnen puren kan bovendien altijd op de website van de auteurs terecht: www.allesovergeocaching.nl

Jaap van Raffe & Tineke de Boer

9789081355421